<xmp> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9845524\x26blogName\x3dRook+USA\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rookusa.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rookusa.blogspot.com/\x26vt\x3d-8846373986094620866', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script> </xmp>

Rook USA

Sunday, May 01, 2005

Rennen en vliegen

Zoals ik vorige maand al berichtte, moest ik de eerste week van mei voor een Oracle-conferentie naar Florida. Gisteren ben ik met American Airlines via Chicago naar Orlando gevlogen.
Zaterdagmorgen om 11:30 uur moesten de Wild Wolves een voetbalwedstrijd spelen waar ik nog graag bij wilde zijn. Mijn vliegtuig zou echter vertrekken om 13:54 uur. Echter, tegenwoordig met alle nieuwe veiligheidsmaatregelen moet je zelfs voor binnenlandse vluchten tenminste een uur van te voren aanwezig zijn (vóór 11 september 2001 kon je op het vliegveld van Cedar Rapids gerust 5 minuten voor vertrek van je vliegtuig aan komen kakken). De voetbalwedstrijden duren over het algemeen 1 uur en 15 minuten, en het ritje naar het vliegveld ongeveer 20 minuten. Dat zou dan allemaal wel héél erg krap worden...
Na wat rondgesurfd te hebben op de website van American Airlines, ontdekte ik dat je je tegenwoordig via het internet in kunt checken! Daarbij kun je zelfs de jou toegewezen stoel wijzigen naar een andere nog niet toegewezen stoel. Dit kan niet eerder dan 24 uur voor de geplande vertrektijd van jouw vliegtuig en niet later dan een 1 uur van te voren. Als je je via het internet incheckt, dan hoef je niet naar de incheckbalie op het vliegveld, maar kun je direct naar de gate. In dat geval hoef je slechts 30 minuten van te voeren aanwezig zijn. Dit kun je zelfs nog pushen naar 15 minuten. Daarna loop je het risico dat ze jouw vlucht cancelen.

Vrijdagmiddag heb ik me dus ingecheckt op de American Airlines website. Je moet dan op dat moment je boarding tickets printen. Met de geprintte boardingtickets kun je vervolgens probleemloos vliegen.

Na het eindsignaal nog even snel mijn meisje een high-five gegeven en gecomplimenteerd met hun goedgespeelde voetbalwedstrijd (die we overigens met 6-1 hadden verloren), om vervolgens onder een gejoel van "bye coach Rook!" naar m'n auto te rennen en naar het vliegveld te rijden.
Security wilde dat ik m'n schoenen uitdeed omdat die dikke zolen hebben. (Volgende keer dan toch maar m'n dress shoes aandoen als ik ga vliegen.) Dit zorgde echter voor slechts een miniem oponthoud. Ik was ruim op tijd bij de gate.

Afhankelijk hoe druk het is deze week, zal ik proberen de komende dagen nog een aantal keren te posten vanuit Orlando.

0 Comments:


Yes, I also want to post a Comment!

<< Naar Rook USA Homepage








This page is powered by Blogger. Isn't yours?