<xmp> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9845524\x26blogName\x3dRook+USA\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rookusa.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rookusa.blogspot.com/\x26vt\x3d-8846373986094620866', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script> </xmp>

Rook USA

Monday, April 11, 2005

Post-it!

Mijn werkplek vanochtend...

Als je 50 wordt denken ze in Amerika dat je jeugd afsterft. Daarom moet op je 50ste verjaardag je jeugd begraven worden. Collega's sparen dan kosten noch moeiten om je werkplek te versieren met zwarte slingers, zwarte ballonnen en dingen die met de dood te maken hebben, zoals grafstenen met R.I.P. (Rest In Peace). Niet iedereen stelt zoveel aandacht op prijs. Sommige mensen nemen daarom vrij op hun verjaardag om dat te ontlopen.

Versieren voor andere verjaardagen is zeer ongebruikelijk, met uitzondering van je 40ste verjaardag. Tot je veertigste ga je nog bij de heuvel omhoog, daarna is het alleen nog maar heuvelafwaarts. Het heet dan ook dat je op je 40ste 'over the hill' ('over de heuvel') bent. Aan de andere kant schijnt het leven juist te beginnen bij 40, maar dan wel met leesbril, geheugenverlies en andere gebreken. Hoe dan ook, genoeg zaken om op een feestelijke dag als een 40ste verjaardag even wat extra aandacht aan te besteden. Net als bij een 50ste verjaardag, versiert men er bij een 40ste verjaardag lustig op los.

Ruim 4 jaar geleden heb ik samen met een grote groep collega's meegeholpen aan het versieren van de werkplek van m'n manager Kathy ter ere van haar 40ste verjaardag. Ondanks het feit dat ik slechts had meegeholpen, hield ze mij verantwoordelijk voor de vele zwarte ballonnen, zwarte slingers, zwarte rozen en posters waarop duidelijk haar nieuwe leeftijd vermeld stond. Kathy zwoer wraak en herinnerde me er sindsdien meerdere malen per jaar aan dat mijn tijd nog zou komen...

Afgelopen zaterdag was die tijd dan gekomen.

Vanochtend belde manager Kathy me om 7:30 uur thuis op. Ze had niet veel eerder moeten bellen, want dan had ze me ook nog eens wakker gebeld. Of ik m'n camera even mee naar het werk wilde nemen, want ze was die van haar vergeten mee te nemen. Met dat verzoek wist ik dus meteen hoe laat het was...

Post-itToen ik vanuit de lobby van het AEGON-gebouw de afdeling inkeek, viel m'n oog al direct op het spoor van Post-it briefjes richting mijn werkplek. Op elk briefje stond het getal 40 en een pijltje in de 'juiste' richting. Mocht het met mijn nieuwe leeftijd gepaard gaande geheugenverlies zich plotsklaps al gedurende het weekend hebben aangediend, dan kon ik in iedergeval m'n werkplek nog gemakkijk terugvinden. Gewoon de pijltjes volgen.
Waarom gebruik je Post-it briefjes? Juist de gele notitieblaadjes met plakrandje zijn bedoeld als geheugensteuntje. Wat is dan leuker om iemand die net 40 is geworden met de zelfklevende memoblaadjes te herinneren dat het vanaf nu steeds moeilijker zal worden om alles te onthouden? Post-it memoblokjes komen tegenwoordig in vele verschillende kleuren. Mijn collega's hadden honderden Post-it briefjes van verschillende kleuren en van verschillend formaat opgeplakt op m'n werkplek. De meeste briefjes waren voorzien van bijdehante teksten zoals: "The mind is the first thing to go, and I can't remember the 2nd."
Een ander had met behulp van een vertaalwebsite een aantal Nederlandstalige notitieblaadjes gevuld:
"Onthaal aan middenleeftijd!"
"Gelukkige verjaardag Henk!"
"Onthaal aan veertig en over club!"

De vloer hadden ze bedekt met Post-it blaadjes met de plakrand naar boven. Als je daarover heen liep, bleven al die blaadjes aan je schoenen plakken.

7 Comments:

Dat ziet er gezellig uit, leuke manager heb je... :-)
Henk, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.
(Ben je nog zo jong? Ik had durven zweren dat je 50 werd... ;-))

 

Henk, gefeliciteerd, 40 jaar, nu gaat het snel.
Lucinda had me dit keer niet gewaarschuwd!
Ik vond het de laatste tijd verdacht stil op je blog, was je dusdanig van de kaart?

 

Proficiat Henk, nou begint het leven pas echt leuk te worden, reken maar!!

 

Hoi Henk

sterkte bij de verwerking en welkom bij de veertigers. Hartelijk gefeliciteerd en je komt er echt wel over heen hoor.
Frits

 

HENK! Je bent nu toch niet al vergeten dat je een weblog bijhoudt?
It's way too quiet here... :-)

 

@Arina, CasaSpider, Paul, Henk (ES) en Frits: bedankt voor de felicitaties!
@CasaSpider 1: Eigenlijk ben ik net als jij nog steeds 29, maar doen alsof ik 40 ben geworden gaf me tenmiste stof tot schrijven.
@CasaSpider 2: Sorry jongen, ik heb het véééél te druk! Ik heb echter zojuist weer es een keertje gepost.

 

Nou gefeliciteerd dan maar, het echte leven kan beginnen. Druk...??? Wacht maar tot je 50 bent dan heb je het 10 jaar drukken. :)

 


Yes, I also want to post a Comment!

<< Naar Rook USA Homepage








This page is powered by Blogger. Isn't yours?