<xmp> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9845524\x26blogName\x3dRook+USA\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rookusa.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rookusa.blogspot.com/\x26vt\x3d-8846373986094620866', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script> </xmp>

Rook USA

Monday, February 14, 2005

Jeans Day

Maandag tot en met donderdag worden mijn collega's en ik geacht om 'business like' gekleed te gaan. Dit komt er op neer dat je in een pantalon en een net shirt op je werk moet verschijnen. Voor mij geen probeem, want ik draag altijd al een pantalon, overhemd en stropdas. Daarmee voldoe ik ruimschoots aan de minimum eisen. Ik ben overigens één van de zeer weinigen die een stropdas draagt.

Als het buiten koud is, wordt bij AEGON de verwarming meestal (te) flink opgestookt. Gevolg is dat je met een trui aan al gauw flink zit te zweten. In de zomer laten ze dan de airconditioning flink draaien en is het vaak te koud is om in een shirt met korte mouwen achter je bureau te zitten. Met een pantalon, overhemd en stropdas is het voor mij echter het hele jaar door comfortabel, of het nu warm of koud is.

Elke vrijdag is een officiële casual day, dan mag je in je lekkerzittende spijkerbroek op kantoor komen. Toen ik in 1999 mijn carrière bij AEGON in Cedar Rapids begon, deed ik daar in eerste instantie niet aan mee omdat ik me lekker voel in m'n pantalon, overhemd en stroppie (wat ook de verplichte werkkleding bij ENNIA Caribe op Curacao was). Nadat een collega 8 weken achter elkaar aan had gedrongen om toch echt op vrijdag in spijkerbroek op het werk te verschijnen, heb ik toegegeven en ga ik sindsdien op vrijdagen ook casual gekleed naar m'n werk. Mijn Amerikaanse collega's zijn zo dol op hun spijkerbroek, dat ze er gerust een dollar voor over hebben om 'm ook op een doordeweekse dag te mogen dragen. Regelmatig worden bij AEGON fondsen geworven voor goede doelen. Een maandag, dinsdag, woensdag of donderdag wordt dan aangewezen als 'Jeans Day'. Op die dag mag je dan je jeans dragen, mits je een dollar voor het goede doel betaald bij de portier. Dergelijke acties leveren over het algemeen zo rond de 1.000 dollar op in één dag. Ook gebruikt het AEGON-management Jeans Days wel eens om het personeel te belonen voor hun inzet.

Jeans Day Coupon

Op onze afdeling kennen we het fenomeen 'Jeans Day coupon'. Jeans Day coupons worden soms uitgedeeld als er wat te vieren valt, als prijs voor winnaars van kook- of bakcompetities zoals bijvoorbeeld de Super Bowl Chili Cook Off, of als te veilen items op onze kwartaalijkse IT veiling. Een Jeans Day coupon kun je gebruiken als je op een maandag, dinsdag, woensdag of donderdag graag in je spijkerbroek naar het werk wilt komen. Van te voren met je manager afstemmen wordt wel op prijs gesteld.

Afgelopen vrijdag zou een groep agenten ons kantoor bezoeken die mogelijk in de toekomst AEGON-produkten gaan verkopen. Dit werd twee weken geleden al aangekondigd in een email. In de email werd uitdrukkelijk verzocht om 'business like' en dus niet in spijkerbroek op het werk te verschijnen. Zoals gebruikelijk veroorzaakte de email hier en daar weer gemopper.
Op donderdag kregen we van onze afdelingssecretaresse voor de zekerheid nogeens onderstaande email (ja, de secretaresse is altijd erg creatief met kleurtjes, in een poging de boodschap nóg duidelijker over te doen komen):
To: AFP-CR ITS Staff CR
Subject: REMINDER from Management
Importance: High

ABSOLUTELY, POSITIVELY, NO JEANS TOMORROW!!! COUPONS WILL NOT BE APPROVED.
Vandaag, Valentijnsdag, was 'Treat Day' (één dag per maand wordt door een elke keer wisselend deel van de afdeling allerlei tractaties verzorgd voor de rest van de afdeling). Als bonus was de Treat Day ook tot Jeans Day gebombardeerd. Het kon niet op! Onderstaande email werd afgelopen vrijdag verstuurd om ons daaraan te herinneren.
To: AFP-CR ITS Staff CR
Subject: And yet another reminder......
Importance: High
Monday, February 14th Jeans Day Coupon is the February "Treat Day" and also a scheduled jeans day for ITS. ; )

4 Comments:

Ik mag lekker elke dag zonder stropdas verschijnen, als enige op kantoor. Vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen...ik vroeg er echt niet om :-)

 

Henque, bij ENNIA dragen volgens mij alleen nog degenen die weining verdienen een stropdas om (voor zichzelf) de schijn op te houden. Alleen voor afspraken heb je nog zo'n ding ergens liggen, maar verder...nooit.
Ligt mij wel.

 

@w8in en Casa: Als Paul's logica opgaat, dan zou het ook zo kunnen dat w8in veel verdiend en de rest op kantoor niet.
@Paul: Betekent dit dat jij dus nog steeds een stropdas draagt? :-)

 

Via via (w8in) op je weblog terechtgekomen. Leuk om te lezen trouwens. Ik vind het jammer dat we hier geen stropdassen dragen, heb er nog zo'n 40 in de kast liggen. Wie bied?

 


Yes, I also want to post a Comment!

<< Naar Rook USA Homepage








This page is powered by Blogger. Isn't yours?