<xmp> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9845524\x26blogName\x3dRook+USA\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rookusa.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rookusa.blogspot.com/\x26vt\x3d-8846373986094620866', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script> </xmp>

Rook USA

Wednesday, February 23, 2005

Geen postzegel nodig

Onze mailbox (archieffoto)Gebruik makend van een Spaarbeleg-antwoordenvelop had ik besloten om na ruim 11 jaar de slapende Renterekeningen van onze kinderen op te zeggen. In de rechterbovenhoek van de envelop stond 'Geen postzegel nodig'. Hmm, als Spaarbeleg zo'n portvrije envelop naar haar klanten in het buitenland verstuurd, zou dat dan betekenen dat ik die dus ook zonder postzegel zou kunnen versturen vanuit de States?

Tussen de middag maar eens een bezoekje gebracht aan de mailroom beneden in de basement van het AEGON-gebouw. Na uitgelegd te hebben dat 'geen postzegel nodig' Nederlandse was voor 'no postage needed' zagen ze geen reden waarom dat niet zou werken zonder postzegel. Later die middag zouden ze het voorleggen aan de werknemer van de US Postal Service die de mail op zou komen halen.

De volgende dag had ik weer wat te versturen en informeerde ik meteen ook even naar hoe het was afgelopen met m'n 'no postage needed'-envelop. "No postage? No problem!", de postbode had de envelop zonder problemen meegenomen.
Toen ik 's avonds thuis kwam bleken z'n collega's er echter wél problemen mee te hebben. De Spaarbeleg-envelop lag met een 'RETURNED FOR POSTAGE' stempel in onze brievenbus.
Maar goed dat ik m'n retouradres op de envelop had geschreven!

6 Comments:

Ik moest meteen aan het lied van Elvis denken "Return to sender". Nee, dat werkt niet vanuit het buitenland, was ik ook al achter gekomen. Ennuh bedankt voor het "lenen".

 

Was het voorgedrukte adres een antwoordnummer?

 

@Pa Rook: Yep, het was een antwoordnummer.

 

Duhhhh Ik krijg ook commentaar van het postkantoor als ik die blauwe belasting envelop terugstuur. Ze vinden de manier waarop het "AAN" adres zichtbaar is in het piepkleine venstertje niet werkbaar. Nu plak ik er een sticker op met het adres en JA ik doe er ook een postzegel op.

 

Wat zou er gebeurd zijn als je je naam er niet op gezet had? Mogelijk had Spaarbeleg een enveloppe met een boeteverzending gehad maar was de enveloppe wel overgekomen. Aan de andere kant krijg je nu de "kapitale inleg" van je kinderen wel beschikbaar.
Zijn nu alle zakelijke verbanden die je kinderen met Nederland hadden verbroken?
Frits

 

@Frits: Ik weet niet wat de US posterijen zou doen als het returnadres ontbreekt.
Na het beëindigen van de Renterekeningen hebben de kids inderdaad geen enkele zakelijke banden meer met hun vaderland.

 


Yes, I also want to post a Comment!

<< Naar Rook USA Homepage








This page is powered by Blogger. Isn't yours?