<xmp> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9845524\x26blogName\x3dRook+USA\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rookusa.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rookusa.blogspot.com/\x26vt\x3d-8846373986094620866', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script> </xmp>

Rook USA

Thursday, March 03, 2005

"'Extreme kou: tref voorbereidingen"

Ik moest toch wel even glimlachen toen ik in de interneteditie van de Telegraaf onder het kopje 'Extreme kou: tref voorbereidingen' het volgende las:

"Volgens de Wegenwacht is het nog niet te laat om de auto te beschermen tegen de kou. De hulpdienst heeft een flink pakket met tips voor de nacht van donderdag op vrijdag.

Smeer deurrubbers in met vaseline en doe kruipolie in de sloten om dichtvriezen te voorkomen. Om te zorgen dat de accu in de ochtend voldoende stroom levert en de auto goed start, is het aan te raden donderdag nog een half uurtje te rijden met de verwarming uit. De stroomvoorzienig kan zich zo optimaal opladen. "Korte afstanden met de verwarming vol open zijn funest", aldus een woordvoerder.

De handrem kan vastvriezen, zet de auto daarom alleen in de versnelling, aldus de Wegenwacht. Vul het daarvoor bestemde reservoir met vorstbestendige ruitenwisservloeistoef en sproei een keertje extra om ook de leidingen te beschermen. Zorg dat de wissers niet vastvriezen, bij voorkeur met een matje op de voorruit."
Bij ons duikt gedurende winter de temperatuur zeer regelmatig onder de min tien, en daalt het kwik zelfs een aantal keren onder -20°C. Heb ik daarbij ooit gedacht m'n auto te 'beschermen'? Nee, nooit!
Korte afstanden met de verwarming vol open funest? Ik doe dat elke dag! Ik ga zeker even een half uurtje rond rijden met de verwarming uit...ja, hoe gek denk je dat ik ben?
Ik zie dat trouwens al helemaal voor me, zo vlak voor het slapen gaan: "Zeg schat, ik ga nog even met m'n auto een half uurtje rond rijden met de verwarming uit hoor. En zal ik jouw auto zo meteen ook nog even doen lieverd?"

6 Comments:

Inderdaad wat een nonzin, ik moest meteen aan de NS en al die scheve dingen denken zoals bladeren op de rails. Nederland draaft door!

 

Nederlanders houden nu eenmaal van overdrijven. En al helemaal als het het weer betreft... :-)

 

@Henk (ES): Ja, ik geloof dat de NS inderdaad weer de nodige problemen had. Met name met bevroren wissels.
@CasaSpider: Wil je daarmee zeggen dat ik (ook) overdrijf over het weer? Of ben ik een uitzondering?
@Arina: Mijn auto staat alleen 's nacht is de garage. Overdag moet ie nog steeds de -20°C trotseren op de grote winderige AEGON-parkeerplaats.

 

Het klinkt inderdaad allemaal erg grappig. Maar ja...als je het niet gewend bent, dan overdrijf je al snel.
Aan de andere kant: als je er niet aan gewend bent, ben je soms ook niet goed voorbereid.
Ik herinner me de zomer van 2003, met die hittegolf in Europa. Nou was het aantal doden als gevolg hiervan in Frankrijk wel erg hoog, maar veel Amerikanen snapten niet dat zoiets kon gebeuren. Hier in Amerika heeft een beetje huis en (bijna?) elke auto airconditioning. In Europa is dat heel anders. Dus als hier de hitte toeslaat kun je vluchten, maar in Europa is dat al een stuk moeilijker.

 

@Henk(USA): Ik noem jou geen pur-sang Nederlander meer. Desalniettemin kun jij toch aardig overdrijven volgens mij... :-)

 

Kijk dat snap ik nou niet dat jullie dat niet doen elke avond als het koud is even rondrijden. Onze garages staan meestal vol met dozen en oude troep dus moet je je auto wel buiten laten staan.
Hahahaha hoe verzinnen ze het rondrijden zonder verwarming ik ben me daar een beetje betoeterd........
Groeten uit Minnesota waar de dooi weer heeft ingezet.

 


Yes, I also want to post a Comment!

<< Naar Rook USA Homepage








This page is powered by Blogger. Isn't yours?